torstai 11. kesäkuuta 2015

Derby treenit

Viime Torstaina käytiin LoR:in derby- kentällä hyppäämässä rataharjoituksissa Lumin kanssa. Se oli Lumin ensimmäinen kerta sitten huhtikuun Ypäjän kisojen kun se hyppää joten hyppäsin 90- 100cm radan. Olin päivää aikaisemmin hypännyt kotona pieniä esteitä, meidän pohjan takia en kotona hyppää mitään isoa tai ylipäätään kavaletteja isompia kuin vain hätätilanteissa. Lumi hyppäsi kotona tosi hienosti ja lähdin varmoin mielin seuraavan päivän rataharjoituksiin.





Lumi oli verryttelyssä todella jännittynyt mutta hyppäsi ihan mallikkaasti. Derbylle päästyä se muuttui laiskaksi etanaksi eikä ollut yhtään samanlainen kuin verryttelyssä. Olen ratsastanut Lumia kotona aina ilman raippaa& kannuksia koska mun mielestä se on ollut "parempi" ilman niitä, joten lähdin nyt myös derbylle ilman mitään apuvälineitä. En saanut sitä radalla siis pohkeen eteen millään lailla ja nypin sen pienen eteenpäin pyrkimyksenkin mikä siltä löytyi estettä kohden pois. Ylitettiin  5 estettä jonka jälkeen Lumi ilmoitti mulle että "hyppää itse", kielsi eikä hypännyt mitään sen jälkeen... Olin todella hämilläni, Lumi kielsi, siis LUMI! Sain etsiä kannukset& raipan nopeasti, uudestaan hevosen selkään ja homma rupesi toimimaan.



Voisin tähän keksiä 10 syytä minkä vuoksi Lumi kielsi mutta totuus on se että ratsastin huonosti, todella huonosti! Kaikki syy oli mun mutta virheistä oppii joten nyt oon ratsastanut kannukset jalassa joka päivä ja onhan toi Lumppari ruvennut kulkemaan ihan eri tavalla. Olen koko viikon treenannut puomeja, kavaletteja ja kontrollia niiden välissä, eron Lumin ratsastettavuudessa huomaa heti kun harjoittelen ajatuksella enkä vain mene kentälle, ratsastan ja lopetan. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luen läpi jokaisen kommentin ja jos kommentti ei ole asiallinen se poistetaan välittömästi.

- Lumi on oma hevoseni. Viiu, Papu ja muut hevoset joista kirjoitan ovat liikutettavia/ ratsutettavia.

- Kuvailen Nikon D3100 järjestelmä kameralla putkena toimii perus nikonin: AF-S DX NIKKOR ED 18-55mm 1:3.5-5.6 GII

- Kysy jos jokin mietityttää, vastaan aina.