torstai 16. huhtikuuta 2015

Valmennuksia

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa! Lumi on mennyt viimeaikoina todella hyvin ja tuntuu kuin taas olisi löytynyt uusia nappuloita millä saan sen toimimaan entistä paremmin. Eilen eli keskiviikkona Lumi muutti takaisin kotiin, ajomatka tallille kestää sen 45minuuttia per suunta ja mulle ei jää aikaa millekään muulle kuin tallilla olemiseen joten päätin että näin on paras. Harmittaa vähän ottaa Lumi kotiin koska mulla oli paljon parempi mahdollisuus treenata ja päästä joka viikko 2-3 kertaa valmennuksiin ja olihan se tosi helppoa kun kotona ei tarvinnut hoitaa kuin kaksi hevosta! Olen myös aloittanut kuntosalilla käynnin muutaman kerran viikossa vahvistaakseni keskivartaloani, suosittelen kokeilemaan, varsinkin kaverin kanssa treenaaminen on yllättävän hauskaa ja siitä saa hyvää tsemppausta!



Maanantaina mulla oli kouluvalmennus, aluksi verryttelin itsenäisesti ihan vain hölkkäilleen ja koittaen löytää kivaa tuntumaan vapaa- päivän jälkeen. Tunti sisälsi lähinnä siirtymisiä ja perus juttuja, niitä mitä ei koskaan voi harjoitella liikaa. Aluksi ravattiin kevyessä ravissa vain uraa pitkin "iloista" ja reipasta ravia, meidän piti aina pitkillä sivuilla istua harjoitusraviin ja tehdä siirtyminen lyhyeen raviin jonka jälkeen taas "iloista" ravia eteen. Laukassa tehtiin aika samankaltaista harjoitusta mutta pitkän sivun lopussa tehtiin siirtyminen käyntiin ja siitä taas laukkaan. Lumi oli alku tunnista vähän vastusteleva mutta jossain kohtaa tuntia sillä loksahti ja se alkoi liikkua erittäin kivasti. Lopuksi tehtiin pari laukanvaihtoa jotka tuottivat vähän ongelmia mun asenteen ja Lumin väsymyksen vuoksi, saatiin kuitenkin yksi hyvä vaihto joten tunti lopetettiin hyvillä mielin.


Eilen ennen kuin Lumi lähti kotiin mulla oli vielä Johkun estevalmennus, hypättiin maneesissa koska mulla on vielä yhdet hallikisat ennen ulkokauden avaamista. Verryttelimme in- and- out kavaleteilla ympyrällä jonka jälkeen hyppäsimme kahta pystyä kahdeksikolla. Lumi oli ihan super hyvä ratsastaa koko tunnin enkä itsekään sählännyt pahemmin. Hyppäsimme perus helppoa rataa aluksi 70- 80cm korkeudella ja se meni oikein hyvin. Nostimme rataa n. 100cm korkeudelle ja se meni myös oikein sulavasti muutamaa pientä virhettä lukuun ottamatta, olen taas keksinyt alkaa ratsastamaan taaksepäin kun en näe askelta vaikka mun pitäisi vain istua, odottaa ja tukea jalalla. Lopuksi hypättiin yhtä yksittäistä okseria muutaman kerran vähän isompana n. 110- 120cm korkeudella jotta pystyisin keskittymään vain siihen yhteen esteeseen. Oon muutenkin löytänyt jonkin näköisen tasapainon Lumin hyppyihin enkä retkahda niin paljoa esteen jälkeen, nyt katsotaan vaan mitä Hauke sanoo, istunko ihan päin metsää vai onko se ihan ok!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luen läpi jokaisen kommentin ja jos kommentti ei ole asiallinen se poistetaan välittömästi.

- Lumi on oma hevoseni. Viiu, Papu ja muut hevoset joista kirjoitan ovat liikutettavia/ ratsutettavia.

- Kuvailen Nikon D3100 järjestelmä kameralla putkena toimii perus nikonin: AF-S DX NIKKOR ED 18-55mm 1:3.5-5.6 GII

- Kysy jos jokin mietityttää, vastaan aina.