tiistai 6. tammikuuta 2015

Vatsalihakset toimintaan

Viime viikon tiistaina mulla oli Johkun estevalmennus Lumin kanssa. Valmennus oli tosi myöhään illalla johtuen siitä että Ladyn ostotarkastuksessa meni kauemmin kuin mitä oltiin ajateltu. Lady meni kuitenkin tarkastuksesta heittämällä läpi ja sen seurauksena vietiin se samaisena iltana uuteen kotiin. Nyt mulla siis on vain lumi ratsastettavana, tavallaan ihan kivaa kun saa hetken olla ja keskittyä vain yhteen hevoseen mutta toisaalta on tosi haikeata että Lady lähti, se oli niin hieno hevonen.





"If you are brave enough to say goodbye, life will reward you with a new hello"
 
Palataan kuitenkin valmennukseen. Verryttelin itsekseni ennen kun Johku tuli, tein väistöjä käynnissä ja ravissa, laukassa menin vain kevyessä istunnassa ja yritin pitää Lumin rentona ja rauhallisena. Johkun tullessa aloitimme työstämällä Lumia ravissa puomeilla, meillä oli pitkällä sivulla puomit
 ja niiden yli piti ravata ja säilyttää sama tahti kokoajan. Aina kaarteissa mun piti huolehtia että Lumi asettui rehellisesti sisään ja sisäpohje menee läpi. Kun puomit sujui ravissa siirryttiin laukkaamaan samaa tehtävää, tässä sama ajatus, sisäpohje ja asetus läpi.

Älkää välittäkö noista likaisista takajaloista!!


Puomien sujuessa siirryttiin hyppäämään yhtä pystyä ja okseria kahdeksikolla. Hypyt meni tosi hyvin ja Lumi hyppäsi isosti ja voimakkaasti. Lumillahan on tapan avata takaa todella voimakkaasti jonka vuoksi mä aina retkahdan hypyssä kaulalle enkä pysy tasapainossa. Johku käski mun jännittää vatsalihakset ja myötäämään enemmän kädellä jotta en häiritse hyppyä niin paljon. Huomasin itsekin että kun nyt on tullut ratsastettua vähemmän Ulpukan lähdön jälkeen on mun kaikki lihakset ihan ruosteessa joten nyt olen aloittanut kotona kuntoilun, lenkille pitäisi keretä päivittäin ja sitten lihastreeniä perään.





Hieno Lumppari, ihan poikki!



6 kommenttia:

Luen läpi jokaisen kommentin ja jos kommentti ei ole asiallinen se poistetaan välittömästi.

- Lumi on oma hevoseni. Viiu, Papu ja muut hevoset joista kirjoitan ovat liikutettavia/ ratsutettavia.

- Kuvailen Nikon D3100 järjestelmä kameralla putkena toimii perus nikonin: AF-S DX NIKKOR ED 18-55mm 1:3.5-5.6 GII

- Kysy jos jokin mietityttää, vastaan aina.